top of page

Yazılarımız Veteriner Hekim Kutlu Dayıoğlu tarafından kaleme alınmış olup telif hakkına sahiptir. İzinsiz kopyalanması,başka yerde yayınlanması yasaktır,tespit edilmesi halinde yasal yollara başvurulacaktır.

Bahçenizdeki çiçekleri korumak

Eğer kedi ve köpeklerinizle birlikte bahçeli bir evde yaşıyorsanız hem onlar hem de siz çok şanslısınız demektir. Ama bahçede hayvanlarla yaşamın bazı zorlukları olabilir. Özellikle çim yetiştirme döneminde köpekler çimlerin yeni ekildiği sulanmış alanları kazıp üzerinde yuvarlanmaya bayılırlar.
Tüm çiçek alanlarını köpek ve kediler oyun alanı olarak kullanabilirler. Köpeğinizle çimenlik bir bahçede tabi ki yaşayabilirsiniz ama çimleriniz belli bir boya gelene kadar köpeğinizi bahçede serbest bırakmak yerine direk dışarıda gezdirmeye götürmelisiniz.
Çimen dokusu sağlamlaşıp artık kazılmaktan çok etkilenmeyeceği dönemde bile bu alanlara birlikte çıkmanızda yarar vardır. Sizin olmadığınız sürelerde köpeğiniz can sıkıntısından ya da iç güdüleri ile yine bahçenin birçok yerini kazabilir. Köpekler sanılanın aksine günün ve gecenin çok uzun sürelerini hiç hareketsiz uyuyarak geçirebilen hayvanlardır. Ama bu hiç hareketsiz durumda kaldığı zamanların dışındaki zamanları günde 2-3 defa sizinle yüksek seviyede aktivite ile geçirmelidir.
Yüksek aktivite derken, bol bol koşma, oyuncakları ile at-getir vb oyunlar, uzun yürüyüşler ve çevrenizde imkan varsa yüzme şeklinde faaliyetler yapabilirsiniz.
Çiçek diktiğiniz alanlarda da köpekler hiç umursamadan yuvarlanıp üzerinde koşturabilirler. Hatta uzun bir süre bekleyip tam çiçek açtığını gördüğünüz bir çiçek grubunuzun üzerine yatıp uyuyabilirler bile!
Bunu engellemek için köpekleri uzaklaştıran bizi rahatsız etmeyen ama onları rahatsız eden jel ve spreyleri kullanabilirsiniz.

Evde hayvan ile yaşayan çocuklarda alerji riski düşük

Evlerinde kedi veya köpekle büyüyen çocukların sıradan allerjik reaksiyonlar gösterme riski bazılarında yüzde 50'lere varan oranlarda düşük oluyor.
Bu şaşırtıcı bulgu yüzlerce çocuğun doğumlarından 7 yaş civarına gelene kadar yapılan araştırmaların neticesi olarak ortaya çıktı.
Medical College of Georgia Allerji ve Bağışıklık bölümü şefi ve aynı zamanda bu araştırmanın lideri Dr. Dennis R.
Ownby'nin dediğine göre köpek ve kedilerle iç içe büyüyen çocukların artmış bir risk gurubunda olup olmadıklarını görebilmek için okulun elindeki tüm veriler taranmış ve bunun hiç de sanıldığı gibi olmadığı, hatta tam tersi kanıtların çıktığı belirlenerek Journal of the American Medical Associaton'da yayınlanmış. Allerjistler nesillerden beri evde kedi ve köpeklerin zararlı olduğu, bu tür şeylere uzun süreli maruz kalınca allerji riskini arttırdığı bilgisiyle eğitildiler.
Doktorlar Detroid bölgesinden 747 tane sağlıklı bebeği doğumlarından 7 yaşına kadar izlediler. Bu bebeklerin 184 tanesi evlerinde bir illa iki köpek veya kediyle beraber yaşıyordu.
Geri kalan 220 tanesi ise hayvanlarla hiç bir irtibatta bulunmuyorlardı.
Bu izlenimlerin sonucu ortaya çıkan çarpıcı netice evlerinde hayvanlarla beraber yaşayan çocukların sıradan alerjilere karşı diğerlerine oranla daha az risk taşıdığı oldu.

Birlikte büyümüyorlar ise 12 yaşı bekleyin

Çocukların hayvanlarla birlikte büyümesinin ileriki yaşlarında onlara sağlayacağı yararlar artık tüm psikologlar tarafından kabul görmektedir. Hayvanlarla birlikte yaşamında sevgiyi, sorumluk duygusunu, arkadaşlığı öğrenebilen çocuklar yetişkinliklerinde de daha başarılı, insanlarla daha kolay anlaşabilen ve problemsiz kişiler olmaktadırlar. Bu gerçeği kabul ettikten sonra önemli bir soruyu cevaplamamız ve karar vermemiz gerekmektedir...
Çocuklarımızın hayatına bir hayvanı, mesela bir köpeği veya bir kediyi hangi yaşlarda dahil etmeliyiz?
Bu güzel dostluğun başlangıcı için iki ayrı doğru seçeneğiniz var:
1. seçenek; Evde zaten kedi veya köpek varken bir bebeğinizin olması ve hayvanlarla beraber, onları yavaş yavaş tanıyarak büyümesidir.
Hayvan olan bir evde büyüyen çocuklar hayvanlarla yavaş yavaş tanıştıkları için asla onlara zarar vermezler ve hayvanlar da yeni bir bebeği düşünemeyeceğiniz kadar çabuk ve güzelce kabullenir ve hatta sahip çıkarlar.
2. seçenek içinse çocuğun en azından 11- 12 yaşına gelmesini beklemektir. Bu yaşların arasında kalan dönemde çocuk hayvanları tam algılayamaz ve oyuncak gibi görür. Zaten bir sürü ses çıkaran tüylü oyuncağı vardır. Obje olarak onları da oyuncak gibi algıladığı için köpek veya kedi yavrusuna da zarar verebilir. En iyi ihtimalle zarar vermese bile sürekli peşinde koşturup, mıncıklayıp, sıkıştırır ve çoğu zaman da canını yakar.