Soyu tükenen Anadolu Vaşağı

Soyu tükenen Anadolu Vaşağı bir tane daha eksildi.

 

Haberi okumuşsunuzdur. Sivas’ın Suşehri ilçesinde bir mahalle muhtarı karşılaştığı Anadolu vaşağını sözde kendisine saldırdığı için nefsi müdafaa! ile boğazını sıkarak! öldürmüş. Bu nasıl bir hayvandır ki bir insana saldırma cesaretini gösterebilmiş. Bilmez mi ki insana değil saldırmak önüne çıkmak öldürülmek için yeterli nedendir. Hiç mi doğal içgüdüsü oluşmamış yıllarca süren ırksal deneyiminden? Bilmez mi ki en büyük düşmanı, soyunu tüketen tek canlı insandır. Hem de zehirli etleri ormanlara atıp zehirleyerek, tüfekle vurarak vb bir çok yolla!

Bu arada bu bana saldırdı hikayesi aynı zamanda nesli tükenen bu tür hayvanları öldürmenin yüksek para cezası olduğunu öldürdükten sonra öğrenilmiş olduğunu düşündürüyor.

Ben Veteriner Hekimim, size bilgim ve tecrübemle rahatlıkla şunu söyleyebilirim. Öncelikle bu tür bir yaban hayvanı değil insana saldırmak, insanların olduğu yerlere bile yaklaşmaz. Bilir başına geleceğini, yıllardır genetik hafızasına işlenmiştir, insanın hayatına kasteden ve soyunu tüketecek kadar çok acımasız olan en büyük düşmanı olduğu!

Ayrıca yine bir Veteriner Hekim olarak şunu da belirteyim: Öyle bir hayvanın boğazını sıkarak filan öldüremezsiniz. Bu ancak filmlerde olur. Siz onu öldürene kadar o sizi ölecek kadar yaralar da yine kaçar kendini boğdurmaz!

Biz de bir hayvan görüldüğünde kürekle, sopayla, tüfekle ellerine ne geçirirlerse önce öldürürler sonra bakarlar ne bu hayvan diye! Bir gün bu ülkeye bir uzaylı gelse aynen önce öldürürler sonra da dürterler kürekle filan bakarlar ne bu diye! Aaa! Uzaylıymış ya bu ! Ha bi de hikaye hazır…üzerime saldırdı kendimi korudum! Yazık !

replika rolex