Erkek ev kedinizin kısırlaştırma zamanı?

Erkek kedinizin yaşının ilerlemesi ile erkeklik hormonu-Testesteron düzeyleri artar ve çiftleşme isteğini bir takım hareketleri ile bize belli eder. Erkek kedinin bu olgunlaşma döneminin geldiğini anlayabileceğiniz belirgin birkaç davranış vardır.

Bunların en başta geleni kedinizin sokağa çıkma veya kaçma eğilimidir. Dışarıdan gelen koku ve seslerden etkilenerek çiftleşme isteği ile sokağa kaçmaya çalışırlar.

İkinci davranış ise ''siğme'' dediğimiz erkek kedilerin idrarların kuyruklarını kaldırarak geriye doğru e eşyaları, temiz çamaşırlar, eve gelen misafirlerin çantalarına fışkırtmaları ve bu şekilde koku bırakmaya çalışmalarıdır. Bu dönemde yapılan idrarın kokusu çok yoğun ve bizim için rahatsız edicidir.

Son davranış ise erkek kedinizin aşırı saldırganlaşması, ayaklarınızı ellerinize sarılarak sizi ısırması hata bu ısırma sırasında çiftleşme benzeri davranışlarda bulunmasıdır. Bu davranış zaten sert mizaçlı olan kedilerde çok daha kötü sonuçlara neden olabilirken, iyi huylu kedilerde bile şaşırtıcı saldırganlıklarla gözlemlenebilir.

Bu belirti ve davranışların oluşmasını beklemeden juvenil kastrasyon dediğimiz 5-8 ay arasında yapılan kısırlaştırmalarla erkek kedinizde testesterone bağlı hiç bir sorun oluşmadan önlem alınabilir. böylece kedinizde daha sorunsuz ve mutlu olur.

Kedileri insanlarla karşılaştırdığımızda onların da bir çok duygusu olduğunu görürüz. Sevinç, mutluluk, heyecan, endişe, üzüntü, mutsuzluk hatta depresyon bile kedilerin duyguları arasındadır. Ama kedilerde neden çiftleşemedim ve yavru sahibi olamadım gibi duygular yoktur. Kısırlaştırıldığı için erkek kediler mutsuz olmazlar. Bu konuda bir şey düşünmez ve üzüntü duymazlar. Bunlar insanlara ait sosyal duygulardır.