İdrar Yolu Tıkanıklığı kedilerde sık yaşanan hastalıkların başında gelir

kedi_idrar_yoluKedinin idrar yollarının kısmen ya da tamamıyla tıkanması oldukça ciddi bir sorundur ve hayati tehlike içerir.

İdrar yolu kumlarının ve böbrek taşlarının oluşumunda idrar kesesi enfeksiyonları(Sistit) ve beslenmedeki hatalar önemli bir etkenlerdir. Kediler için kullanılan bazı ekonomik mamalar idrar yolu taşlarına neden olabilecek özellikte olabileceği gibi taş oluşumuna engel olan maddeleri de tam olarak kapsamazlar. Kedinizin özellikle kısırlaştırılmış erkek kedinizin beslenmesini mutlaka veteriner hekiminize danışınız.Kedilerdeki idrar yolu sorunları ve taşlarının oluşmasını engellemek için fazla miktarda su tüketimi de pozitif etki yapar. Bu nedenle yeterli su tüketimi teşvik edilmelidir. Su ihtiyacını sadece su içerek değil aynı zamanda yaş mamalardan da karşılayabileceğini unutmamalısınız. Bunun yanı sıra bazı kediler temiz olmayan kum kabını kullanmak yerine idrar yapmayı erteledikleri için kum kabının da düzenli olarak temizlenmesi, daha sık idrara çıkmayı sağlamak açısından faydalı olacaktır.

İdrar yollarında tıkanıklık olan bir kedi, herhangi bir idrar yolu sorunu yaşayan kediyle benzer belirtiler gösterir. Sık sık kum kabına giderek kazar fakat idrarını yapamaz ya da çok az miktarda yapar. Sürekli genital bölgesini yalar. Zaman geçtikçe yaşadığı acı dayanılmaz boyutlara ulaştığı için sık sık ve yüksek sesle miyavlar. Bu durumda kedi sahiplerinin sıkça düştüğü bir yanılgı, kedinin kabız olduğunu ya da kızgınlık dönemine girdiğini sanmaktır.

Zamanında müdahale edilerek tıkanıklık ortadan kaldırılmadığı takdirde kaçınılmaz sonuç özellikle üremiye bağlı bilinç kaybı ve ölümdür. Ürenin kana karışması geriye dönüşsüz tahribatlara neden olabilir. Ayrıca uzun vadede sürekli tıkanma yaşayan kedilerde de elektrolit dengesizliği kalp yetmezliğine yol açar ve böbrekler işlevlerini yerine getiremediği için vücutta zehirlenme başlar. Tüm bu nedenlerle tam tıkanmayı izleyen 24-48 saat içinde kedi ölebilir.

Bu sorundan korunmak için evde dikkat edilecekler:

1. Veteriner Hekiminizin önerdiği beslenme programına harfiyen uyun.

2. Kedinin su tüketimini artırıcı önlemler alın. Su kabını daima dolu tutun ve temiz su bulundurun.

3. Kum kabını düzenli olarak temizleyin.

4-İdrar yapma ile ilgili en küçük bir sorun şüphesi yaratan durumda veteriner hekiminizle bağlantıya geçin.