Kedi tırmalamak zorundadır

kedi_tirnakKediler ağaç vb tırmanırken, avlanırken veya kendilerini korumak isterken tırnaklarını kendi istekleri ile çıkarırlar. Bunun dışında parmak eklemleri tırnaklarının katlanmasına uygun anatomik yapıdadır. Yürüme, koşma vb normal faaliyetlerinde tırnaklarını saklı tuttukları için tırnakları uzar. Bahçeye veya sokağa çıkabiliyorlarsa ağaç gövdelerinde vb tırnaklarının aşırı uzamasını engelleyecek şekilde tırnaklarını hem kısaltır hem de sivrileştirirler.

Evdeki özellikle yemek yediği ve tuvaletini yaptığı bölgelere uygun tırmalama platformları koyarsanız bu işlemi evde de yapabilirler. Hiçbir uygun seçenek sunmazsanız ne yazık ki bu işlem için mobilyalarınızı kullanırlar. Kediler bu işlem sırasında aynı zamanda pati altlarında bulunan bezlerdeki salgılar sayesinde tırmaladıkları alanlara fenomen dediğimiz özel kokularını bulaştırıp bu bölgeleri işaretlemiş olurlar.

Kedinizin sizi tırmalamasına fazla izin vermemelisiniz. Onlar kendi aralarında oynarken deri yapılarının esnekliği nedeniyle birbirlerini yaralamadıkları için bizimle de rahat oynarlar. Ama biz insanların derileri gergin ve kolay çizilebilir ve yaralanabilir yapıdadır. Eğer kedimize bizi tırmaladığı, yaraladığı veya canımızı yaktığı zaman tepki vermezsek o bizim rahatsız olduğumuzu anlayamaz. Bazı kediler siz tepki verseniz de tırmalama konusunda çok rahattırlar. Sahiplerinin ellerini ayaklarını hatta nadirde olsa yüzünü tırmalayıp yaralama eğilimleri yüksektir. Ama unutmayın hiç tepki vermiyorsanız zaten bu hareketinden vazgeçmesi için bir neden yoktur. Ama tepki verirseniz belki sizi tırmalamaktan vazgeçebilir veya en azından bu zararlı hareketi biraz azalır. Ama şunu da unutmayın kedi besleyip onun tırmığını yememek imkansız bir şeydir. Kedi besleyenler bilirler ille kedinin tırmığının tadına bakarsınız.

Kedimizin tırnakları ile ilgili rahatsızlıklarımız varsa, onu da fazla üzmeden belli aralıklarla veteriner hekiminizin size öğreteceği şekilde uygun tırnak makasları ile tırnaklarını kesebilirsiniz. Dikkatli yapılan bir tırnak kesme işleminin kediye hiçbir zararı yoktur.

Tırnak ekleminin alınması vb şeklinde yapılan operasyonlar kedinin mutluluğu ve doğasına aykırı olduğu için uygun değildir.

Eğer yukarıda anlattıklarımıza rağmen tırnaklarını kesmekte zorlanıyorsanız, 3 ayda bir olan iç parazit uygulamalarına veteriner hekiminize götürdüğünüzde tırnaklarını kesmesini ondan isteyebilirsiniz.