Bir kedi mi iki kedi mi

iki_kediKediler bir arkadaşla daha mutlu ve sorunsuz olurlar

Evinizde bir kediniz var ve acaba ikinci bir kedi daha gelse nasıl olur diye düşünüyorsunuz?

Sorun çıkar mı ?

Birbirlerine ısınırlar mı ?

Hatta birbirlerine zarar verirler mi?

Kediler, köpekler kadar olmasa da sosyal canlılardır. Bunu hiç belli etmeyen kediler bile aslında başka kedilerle birlikte yaşamaktan hoşlanırlar.

Özellikle çok yaramaz, sürekli üzerinize atlayan, günün ve gecenin her saatinde sizle oynamak isteyen ve bu konuda sizi bıktırmış bir kediniz varsa yanına bir arkadaş almak çok iyi bir fikirdir.

Eve sonradan gelen kediyi ev sahibi kediniz hemen kabullenmez..Ama aşırı kavga eden kedilerde bile en fazla bir ay sonra bir sabah bakmışsınız kucak kucağa yatıyorlar ve birbirlerini yalıyorlar.

Evet! Evinize ikinci bir kediyi almanız ilk göz ağrınız için de harika bir karar olacaktır .

Ya da evinize bir kedi yavrusu alırken kardeşinden ayırmadan birlikte alabilirsiniz. Ya da sahiplenirken aynı kafeste bulunan diğer yavruyu da alabilirsiniz. Zaten 2 kardeş veya sahiplendirilecek yerde duran iki kedi birbiriyle anlaşmışlardır.

Köpeklerinizi sokağa çıkardığınızda diğer köpeklerle oynayıp, hırlaşıp, koklaşabildiği için belki evde tek köpek beslenmesi sorun yaratmayabilir. Ama tek kedi kendini çok yalnız hisseder ve bir kedinin bir kediyle paylaşabileceği bir çok faaliyeti ve mutluluğu siz ona veremezsiniz. Ayrıca kedilerde görülen bir çok davranış bozukluğu da çoğu zaman tek yaşayan kedilerde çok daha yüksek oranda rastlanır. Kediler bizimle bir çok şey paylaşırlar. Gün içinde bizimle oynarlar, peşimizden gelirler, yanımızda, kucağımızda yatmayı severler. Her hareketimizi izler ve hemen her hareketimize kendileri isterse tabi reaksiyon verirler. Ama yine de bir kedinin bir kediyle paylaşacağı şeyler bambaşkadır ve bunu ancak birden fazla kedisi olanlar bilebilir.