Mikroçip

Mikroçip uygulanması.

Kliniğimizde mikroçip, köpek ve kedilerin vücutlarının uygulanması gereken bölgesine bir enjektör yardımıyla veteriner hekimimiz tarafından uygulanmaktadır. Uygulanan mikroçip numarasının yazılı olduğu etiket kimlik karnesine ve yurt dışına çıkış durumunda ise sağlık raporuna yapıştırılmakta, en son olarak ta internetten veri bankasına işlenmektedir.

Mikroçip, pirinç tanesi kadar boyutunda, ileri teknoloji ile hazırlanmış, kimlik numarası kayıtlı steril ve vücutta reaksiyon oluşturmayan kapsüller içindeki elektronik bir kimlik sistemidir.

Ülkemizde mikroçip implantasyonu özellikle kuduz aşısı uygulanan tüm hayvanlarda yasalar gereği uygulanması zorunludur.

Mikroçip takılmış köpeğimiz veya kedimiz kimliği konusunda en üst seviyede tanımlanmış olur. Böylece çalınma, kaybolma veya AB ülkelerine seyahat sırasında gerekli olan kimlik bilgilerine uygun çip okuyucu aletlerle kolayca ulaşılıp sorunsuz her türlü işlemi yapılmış olur. Ayrıca Çip numarası altındaki kimlik bilgileri internetteki veri tabanlarına işlenerek istendiğinde kolayca ulaşılır ve köpek veya kedinin sahibinin ve çiplemeyi yapan kliniğin bilgilerine de kolayca ulaşılabildiği için çok kısa sürede dostunuza kavuşabilirsiniz.

01.10.2004 tarihinden itibaren uygulamaya konulan yeni bir düzenleme gereği Avrupa Birliği’ndeki ülkelere seyahat edecek olan petlerde diğer şartların yanında uluslararası standartlara uygun  mikroçip taşıması şartı aranmaktadır.

Kliniğimizde mevcut olan mikroçip okuyucu sayesinde bulunan köpek ve kedilerde mikroçip takılı olması durumunda kolayca internet ortamından sahibi bulunup teslim edilebilmektedir.