Köpekler de bizim gibi üşür

kopek_de_usurKöpeklere elbise giydirmek çoğu zaman sahiplerinin hoşuna giden ve komik gelen bir yaklaşımdır. Ama aslında evde yaşayan köpeklerimizi kış aylarında sokağa gezdirmeye çıkarırken ısı farkından etkilenmemesi için elbiseli çıkarılması gereklidir. Nasıl ki biz sıcak evimizde otururken sokağa çıkmaya karar verdiğimizde üzerimize palto, ceket vb ek bir koruyucu giysi alıyorsak. Evde elbisesiz gezen köpeğimizin de sokağa çıkarken ek bir elbise ile ısı farkından korunma ihtiyacı vardır. Bu korunmayı yapmazsak, köpeğimiz üşütebilir ve farenjit, larenjit vb solunum sistemi hastalıklarından birine yakalanabilir. Kolayca kronikleşen bu hastalıklar dostumuza çok fazla sıkıntı verir. Bu olayda dikkat etmemiz gereken en önemli nokta evde köpeğimize sokağa çıkardığımızda giydirdiğimiz elbiseleri giydirmemektir. Ev içinde daha çok tişört vb ince kıyafetler giydirilebilir. Hem evde hem de sokakta kalın elbise giyen köpekler de hasta olabilir. Köpek kıyafetleri çeşit çeşittir. Kıyafetleri seçerken aynı kendinizde yaptığınız gibi kalitesine dikkat ederseniz vücudunda alerji, kötü dikiş nedeniyle tahrişler vb oluşmaz. Normalde kaliteli bir köpek kıyafetini yıllarca kullanabilmelisiniz. Nasıl olsa köpek giyecek diye hangi kumaştan imal edildiği belli olmayan, işe yaramaz fonksiyonel olmayan, giydirmesi güç, köpeğinizin bedenine tam oturmayıp, yürümesini ve hareket etmesini engelleyen kıyafetler köpeğinize ve size keyif vermekten çok eziyet oluşturacaktır. Son zamanlarda hand-made dediğimiz el yapımı kıyafetlerde yaygınlaşmaktadır. Bu kıyafetlerinde güvenilir ellerde imal edilenleri aynı sizin kıyafetlerinizi giydiğinizde verdiği keyfi hem size hem köpeğinize verecektir.

Bahçede yaşayan köpeklerimize ise elbise giydirmeye gerek yoktur. Zaten denediğinizde çok kısa sürede elbisesini üzerinden çıkardığını fark edeceksiniz. Belki kısa tüylü doberman, pitbull, pointer gibi ırklar için ısıtıcı ve kolay çıkaramayacağı kıyafetleri en azından geceleri giydirebilirsiniz. Ama aslında tüm köpek ırkları için eğer bahçede yaşıyorsa, muhakkak kendi nefesi ile ısınabileceği kadar küçük yağmur ve soğuğa karşı korunmalı barınaklar yapmak veya almak onlar için gerçekten gereklidir.